بستن
Type at least 1 character to search
بازگشت به بالا

aarshin

خدمات طراحی،قالب سازی و ساخت قطعات کربن و فایبرگلاس

کامپوزیت های فایبرگلاس و سایر کامپوزیت های مشابه که مغمولا ترکیبی از یک نوع رزین ترموست یا حتی پلیمرهای ترمو پلاستیک از یک سو و انواع مختلفی از الیاف جهت افزایش مقاومت به کشش می باشند کاربرد بسیاری در صنعت دارند.در صنعت کامپوزیت می توان بر اساس نوع کاربرد قطعه و موارد مورد نیاز کارفرما، گستره متنوعی از انواع رزین و الیاف خاص را بسته به نوع تنش،فشار،دما،ضربه،عبور نور و سایر موارد مورد نیاز تعیین و در قطعه لحاظ  نمود.از این نظر کامپوزیت های ترکیب رزین و الیاف پاسخگوی بازه متنوعی از نیازهای متنوع صنعتی بوده و می توانند شامل یک قایق ساده شناور در آب تا قطعات بسیار حساس هواپیما بوده که در عین سبکی بسیار بالا بتواند مقاومتی بالاتر از فولاد داشته باشد.
در قطعاتی که به دلیل ابعاد بالا و دقت پایین ساخت نیاز به قالب های دقیق فلزی نیست قطعات فایبرگلاس به دلیل ارزان و ساده تر بودن روش تولید به نسبت سایر روش های صنعتی موجود معمولا در صنایع مختلفی همچون تجهیزات بازی و شهربازی ها ، خودرو ها ، شناور های آبی و.. به کار می روند.قطعات کامپوزیتی یا فایبرگلاس از ترکیب انواع رزین ها که معمولا در روش های کارگاهی از رزین های اپوکسی ، پلی استر و وینیل استر استفاده می شود و الیاف مصنوع همچون الیاف گلاس (شیشه ) ساخته می شوند.الیاف شیشه در نوع خود دارای انواع مختلفی همچون سوزنی ، سه بعدی ، اطلسی و… می باشند که با توجه به خواصشان در مکان های مختلف استفاده می شوند.گاهی برای ایجاد استحکام بیشتر از ترکیب الیاف گلاس با الیاف کولار و کربن استفاده می شود که خواصی بسیار عالی در مقاوت های فیزیکی همچون تنش ، کشش و ضربه ایجاد می شود.انتخاب مناسب رزین و الیاف دقیق متناسب با هر قطعه و فشار های تحمیلی آن تخصص دقیقی است که نیاز به علم شیمی و  مهندسی مکانیک جهت انتخاب درست مواد و بررسی دقیق تنش های وارده به قطعه می باشد .
امروزه در کشورمان ایران می توان کاربرد مواد کامپوزیت و فایبرگلاس را شامل پوسته،بدنه و کاور تجهیزات پزشکی ، بدنه و کاور دستگاه های صنعتی،ماکت های تبلیغاتی کامپوزیتی یا فایبرگلاس، قطعات کامپوزیتی خودرو ، نمای های دکوراتیو و ساختمان سازی ، طراحی داخلی و ویترین مغازه ، ساخت مجسمه و نمادهای شهری ، مبلمان شهری و حجم های تبلیغاتی، صنایع مختلف نظامی و هوافضا برشمرد .
گروه صنعتی آرشین افتخار دارد در کارنامه خود ساخت قطعات کامپوزیت مختلفی را در ابعاد و کاربری های مختلف ثبت نموده است.اکثر این قطعات به روش تراش سی ان سی مدل سازی و ساخته شده و دارای دقت و کیفیت ساخت بالایی هستند و برای شرکت های مهم صنعتی کشور طراحی و ساخته شده اند. در ادامه تصاویر برخی از نمونه های پیشین را ملاحضه می فرمایید.
دانلود کاتالوگ پروژه های فایبرگلاس :  کاتالوگ فایبرگلاس

پروژه طراحی و ساخت نمونه اولیه خودروی شهری

عملیات جداسازی قالب از قطعه

نمونه نهایی قطعه فایبرگلاس بدنه خودروی شهری ساخته شده در مجموعه آرشین.

پروژه طراحی سه بعدی ، قالب سازی و ساخت بدنه خودروی کارتینگ به طول دو متر

بدنه فایبرگلاس خودرو

بدنه خودرو کارتینگ به صورت تمام کامپوزیت به طول صد و هشتاد و پنج سانتیمتر .

بدنه کارتینگ فایبرگلاس 2

بدنه ساخته شده پس از جدا شدن از قالب و پیش از مرحله رنگ آمیزی

بدنه کارتینگ فایبرگلاس

بدنه تمام کامپوزیت خودروی کارتینگ

ماشین کارتینگ فایبرگلاس

نمای روبروی بدنه فایبرگلاس خودرو کارتینگ

ساخت بدنه دستگاه میکرو سی تی اسکن در مجموعه آرشین

بدنه فایبرگلاس دستگاه میکرو سی تی اسکن

ساخت دستگاه پزشکی به صورت ترکیب قطعات فایبرگلاس و ورق ها شیت متال

 پروژه  ربات متحرک به ارتفاع 5 متر و دارای سنسور های تشخیص حرکت نصب شده در محل ورودی شهر دماوند :
ربات فایبرگلاس

ربات فایبرگلاس به ارتفاع 5 متر

ساخت ربات فایبرگلاس

ربات فایبرگلاس

Fiberglass robot (2)

این ربات فایبرگلاس دارای سنسور های حرکتی بوده و دارای حرکات مکانیکی در برابر خودرو های عبوری می باشد.

 پروژه طراحی و ساخت باکسی بسیار خاص جهت دلیوری البسه و سرویس خشکشویی

این باکس به سفارش شرکت اکسون و جهت حمل و دلیوری انواع لباس از خشکشویی به درب منازل طراحی و ساخته شده است. در طراحی این باکس مخصوص حمل لباس سعی شده است ضمن بررسی دقیق طراحی موتور سیکلت مورد نظر شرکت اکسون ، طرحی متناسب و با همان خطوط فکری طراحی و ارائه شود .نتیجه نهایی ساخت حجمی متناسب و هماهنگ با طرح کلی بدنه موتور سیکلت شده است که ضمن حفظ ارزش های کارکرد گرایانه و امکان حمل چندین عدد لباس ، ظاهری مناسب و بسیار متفاوت با نمونه های موجود و مشابه در بازار پیدا کرده است .

پروژه طراحی و تولید کاور دستگاه تجهیزات پزشکی

این محصول از ابتدا و بر اساس نیازهای کارفرما در شرکت آرشین طراحی ، مدل سازی سه بعدی کامپیوتری و سپس قالب سازی و تولید شده است.

رندر کامپیوتری محصول

رندر کامپیوتری محصول یش از شروع پروسه ساخت قالب

دستگاه تجهیزات پزشکی

محصول تولید شده به روش ترمو فرمینگ

IMG_4740

هر دو سطح بیرونی و داخلی بسیار با کیفیت به دلیل استفاده از ورق های ABS

ساخت قالب کامپوزیتی جهت ساخت پله های بتنی پارامتریک

در این پروژه تعداد سی عدد پله بتنی به کمک قالب فایبرگلاس مورد اشاره ساخته شده و جهت نصب در پروژه لابی مجتمع مسکونی جزیره کیش استفاده شده است.

جهت بررسی بیشتر به این صفحه مراجعه نمایید.

قالب کامپوزیتی آماده جهت عملیات بتن ریزی

عملیات بخاردهی نمونه بتنی خارج شده از قالب

نمونه بتنی نهایی

سازه فلزی داخل پله بتنی

پروژه ساخت قالب فایبرگلاس جهت بتن ریزی و تهیه المان های شهری شامل گلجای و نشیمن بتنی
IMG_4065

طراح : خانم یونسی راد

پروژه طراحی و ساخت قالب پوسته درخت از جنس فایبرگلاس بر روی دکل های مخابراتی به سفارش شرکت مخابرات تهران و اپراتور رایتل
پوسته طرح درخت فایبرگلاس

پوشش فایبرگلاس دکل های فلزی

درخت فایبرگلاس

محل نصب تجهیزات دکل

پوسته درخت فایبرگلاس

جزئیات طرح پوسته درخت

پروژه خودروی هیبریدی سیمرغ شامل : طراحی دو بعدی،مدل سازی سه بعدی کامپیوتری،ساخت قالب و ساخت کامل بدنه ی خودروی هیبردی از جنس کامپوزیت فایبرگلاس،دارای مقام اول مسابقات طراحی خودرو کشور در بخش طراحی صنعتی
بدنه خودرو فایبرگلاس

نمای روبروی خودروی کامپوزیتی سیمرغ-دارای پیشرانه هایبرید برقی و بنزینی

خودروی هایبرید سیمرغ-بدنه فایبرگلاس

این خودرو به صورت برقی بنزینی (هایبرید) طراحی و ساخته شده است.

خودروی فایبرگلاس

نمای عقبی خودرو کامپوزیتی سیمرغ

پروژه قالب سازی،ساخت مدل و آبکاری کروم رفلکتور های ویژه ماهواره امید به سفارش پژوهشگاه فضایی ایران
رفلکتور فایبرگلاس

رفلکتور ساخته شده از کامپوزیت فایبرگلاس و آبکاری شده تحت خلا .

پروژه طراحی دو بعدی، مدل سازی سه بعدی کامپیوتری ،ساخت قالب و ساخت قطعه کامپوزیتی سینک پزشکی

این سینک بسیار مقاوم به سایش و مواد خورنده می باشد .

رندر کامپیوتری سینک فایبرگلاس

رندر کامپیوتری محصول قبل از پروسه قالب سازی

نمونه ساخته شده قطعه پس از تهیه قالب ، این نمونه به صورت طرح فلزی تهیه شده است .
سینک فایبرگلاس

نمونه تولید شده به صورت خودرنگ و ضد خش

سینک فایبرگلاس ضد خش

نمونه تولید شده دارای پودر فلزات در ماده هنگام قالب گیری و ایجاد طرح مشابه فلز استیل به صورت خود رنگ و ضد خش .

پروژه طراحی قالب بتنی نشیمنگاه شهری از جنس فایبرگلاس، کارفرما سازمان زیباسازی شهرداری تهران
رندر کامپیوتری نشیمن بتنی

رندر کامپیوتری نشیمن بتنی

تصویر قالب بتن از جنس کامپوزیت فایبرگلاس
قالب فایبرگلاس صندلی

قالب فایبرگلاس سه تکه

صندلی بتنی آرشین

نمونه نهایی بتنی پس از قالب گیری بتن

پروژه کره های فایبرگلاس به قطر 180 سانتیمتر ، دارای قابلیت عبور نور و پوشش شده به وسیله سنگ مصنوعی
کره فایبرگلاس 3

پوشش سنگ مصنوعی بر روی کره فایبرگلاس

کره فایبرگلاس 1

نصب کره توسط فلنچ فلزی در محل از پیش تعیین شده

کره فایبرکلاس 2

منبع نور داخل حجم کره

کاور موتور جدید شرکت ایرانخودرو طراحی شده جهت نصب بر روی موتور اکو توربو
کاور موتور فایبرگلاس

ساخت کاور موتور فایبرگلاس به سفارش مرکز تحقیقات موتور شرکت ایرانخودرو

فایبرگلاس ساخت قطعات فایبرگلاس قالب قایبرگلاس خدمات فایبرگلاس رزین پلی استر رزین اپوکسی قالب سازیث فایبرگلاس نمونه فایبرگلاس قطعه سازی فایبرگلاس خدمات طراحی قالب فایبرگلاس کامپوزیت قطعاتی کامپوزیتی کامپوزیت پلی استر کامپوزیت اپوکسی الیاف کولار الیاف کربن الیاف شیشه قالب کامپوزیت قطعه کامپو

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Save

Comments
  • سپتامبر 23, 2013

    سلام
    ببخشید که اینو میپرسم (سوالم نامربوطه)…این موتوربراشلسی که گفتین، چند کیلو وات قدرت داره؟…حداکثر زمانی که کار میکنه چقدره؟
    تمام این خودرو رو خودتون ساختین؟….چقدر براتون هزینه داشته؟

    reply
  • ژوئن 22, 2014
    محمد

    احیانآ بدنه رو از روی فولکس گل کپی نکردین؟؟؟؟؟ در هر صورت طرح قشنگیه ولی کاش روی جلو پنجره خودرو بیشتر کار میشد

    reply
  • اکتبر 8, 2014
    علی اسم زاده

    منم میخوام یک ماشین بسازم که طرح یک سوپر ماشین رو داشته باشه
    وزنش کمتر از 700 کیلو باشه وموتور پراید روش نصب کنم که تقوت شده باشه
    وزن کم و ایرودینامیک مناسب در شتاب خودرو بسیار تاثیر گذاره حتی اگر موتور ضعیف باشه میشه با کم کردن وزن وایرودینامیک بهتر با خودروهای قوی رقابت کرد

    reply
  • اکتبر 9, 2014
    علی اسم زاده

    الان اصلی ترین طرحم تقویت موتور یک پراید نیمه انژکتوره تا اگر جواب گو بود روی طرح اصلی هم همین کارها روانجام بدم
    مزیت موتور نیمه انژکتور پراید به سیستم برقشه که میشه تغیرات زیادی روش انجام داد و جنس بهتره منیفولد وانژکتورهاشه که نسبت به مشابه ایرانیشون خیلی بهینه ترن
    مصرف این نوع موتور نسبت به موتور های امروزی پراید خیلی کمتره
    اگر نظری برای تقویت این موتور دارید ممنون میشم بهم بگید
    در طراحی طرح اصلی میخوام موتور را در بخش عقب قرار بدم واز رینگ با قطر و پهنای بیشتر در بخش عقب وبرای جلو از همان سایز پراید استفاده کنم

    reply
  • نوامبر 17, 2014

    با سلام
    میشه به صورت تقریبی بفرمایید یک بدنه فایبر گلاس 2 در 2 متر چقدر هزینه بردار است؟..ماشین نیست تقریبا یک مولتی کوپتر است

    reply
  • ژانویه 28, 2015

    با سلام
    تا جایی که تونستم با این دانش دست و پا شکسته از نرم افزار سه بعدی ؛ یک نقشه تهیه کردم که به جی میلتون فرستادم..ممنون میشم اگر جواب بدین با تشکر..حیاتی

    reply
  • می 19, 2015
    ابوالفضل

    سلام.من پروژه ساخت یه خودروی سدان رو میخوام انجام بدم و این گروه رو برای ساخت بدنه اتومبیلم انتخاب کردم فقط یه سوال دارم که با اجازتون میپرسم.
    1.اگر بروی قطعات رنگ سفید زده بشه کدر ومات معلوم میشه؟
    اگه مات معلوم میشه, میشه برطرفش کرد؟

    reply
  • آگوست 11, 2015
    منصور مرادی

    با13سال سابقه کار در صنایع هوایی اماده همکاری بصورت پاره وقت درزمینه مدل سازی قالبگیری قطعه سازی
    ومونتاژ می باشد

    reply
  • دسامبر 6, 2015
    حسین

    با سلام میخواستم بدونم میتونید قیمت ساخت اتاق برای جیپ کروک رو بدین

    reply
  • دسامبر 10, 2015
    حمیدرضا

    باسلام و خسته نباشی اینجانب یه قطعه فایبر گلاس دارم آیا شرکت شما قالب این قطعه رو میتونن بسازن لطفا راهنمایی کنید

    reply
  • فوریه 18, 2016
    علی باقری

    با سلام.
    شما برش طرح دو بعدی تایپو گرافی را نیز قبول می کنید؟

    reply
  • مارس 23, 2016
    ramin

    با سلام
    من میخوام ماشینی که طراحی کردم رو از فایبر گلاس بسازم ولی نمی دونم از چه نوع فایبر گلاسی و رزین استفاده کنم میشه راهنمایم کنید در ضمن مواد اولیه رو هم میفروشید؟

    reply
  • آوریل 21, 2016
    علیرضا کریمی

    با سلام و عرض خسته نبا شید خدمت شما من در زمینه طراحی داخلی منزل کار میکنم وخودم تولیدی دارم و مدتی هست که با ساخت بدنه های فایبر گلاسی آشنا شدم و خیلی از این کار خوشم اومده مخصوصا از زمانی که کار عزیز هموطنمون توی مشهد رو دیدم که ماشین لامبورگینی رو ساخته بود راستش به هر چیزی که توی زمینه طراحی باشه علاقه و استعداد خاصی دارم . ممنون میشم اگر در زمینه مراحل آماده سازی جهت ساخت یک بدنه فایبر گلاسی بهم کمک کنین و جز به جز بهم توضیح بدین با آرزوی موفقیت روز افزون شما .

    reply
Post a Reply to افسانه cancel reply